Sunday 25 September 2011

Hadiah Untukmu Kelak

assalamualaikum para sahabat sekalian..apa khabar??
moga-moga berada dalam keadaan yang sihat..Amin..

entry saya kali ini berkisarkan tentang usaha dan kejayaan yang ingin dikecapi..
rakan-rakan yang dikasihi..sudah pasti setiap insan mahukan kejayaan..
tetapi adakah kita berusaha untuk mencapainya?.
tepuk dada dan tanyalah akal fikiran yang bijak..

saya sendiri turut mahukan kejayaan di dunia dan di akhirat..
kejayaan itu kelak sudah pasti untuk membuat ibu bapa saya gembira..
saya perlu sentiasa mendoakan ketenangan bapa yang telah pergi dan ibu saya yang masih hidup,
mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam SPM,
sambung belajar hingga ke puncak menara gading,
kemudian diikuti dengan kerjaya yang baik dan mampu menjaga ibu saya
hingga nyawa saya atau ibu diambil kelak..insyaAllah
ya..itu sahaja balasan yang mampu saya berikan pada mereka..
bagi membalas jasa dan kasih sayang mereka yang tidak ternilai kepada saya..
bukan mudah untuk menjaga dan mendidik anak-anak..
terlalu banyak jasa dan pengorbanan yang dilakukan mereka..
jadi..untuk berjaya dan membuat mereka gembira kelak..
saya akan berusaha sehabis baik..
hanya kejayaan yang saya mampu hadiahkan untuk mereka..
sahabat sekalian..
doakan saya berjaya didunia dan diakhirat agar dapat ku hadiahkan kejayaan itu kepada ibubapaku..

al-fatihah untuk bapa tercinta..
Adzmi Sehat
terlalu rindu akan kasih sayang seorang ayah..
hanya Allah yang tahu rindu ini
takkan pernah kulupakan wajahmu ayah..

No comments:

Post a Comment